Vanaf nu beschikbaar: "volg-functie" via mobiele App

Vanaf 9 juli 2018 is het voor studenten die gebruik maken van de MijnAventus App mogelijk om hun ouder(s)/verzorger(s) en zelfs (leer)bedrijven toegang te geven tot hun actuele cijfer- en roosterinformatie.

Onderstaand vindt u veelgestelde vragen over (het gebruik van) de MijnAventus App door u als ouder/verzorger of (leer)bedrijf:


Wanneer is het mogelijk voor mij als ouder/verzorger/(leer)bedrijf om toegang te krijgen tot de MijnAventus App?
Deze functionaliteit zal met ingang van maandag 9 juli a.s. beschikbaar zijn. Voorwaarde is uiteraard wel dat de student in kwestie al gebruik maakt van de MijnAventus App.

Hoe krijg ik precies toegang tot de MijnAventus App?
Nadat u de App op uw eigen toestel hebt gedownload, kan de student (via zijn/haar eigen MijnAventus App) een toegangscode voor u aanmaken. Door eenmalig met deze code in te loggen in de App, krijgt u toegang tot cijfer- en roosterinformatie.

Welke informatie is beschikbaar in de App?
In de App kunt u cijfer- en roosterinformatie van de student raadplegen.

Ik ben ouder/verzorger en heb 2 (of meer) kinderen die studeren bij Aventus; kan ik van beide/al mijn kinderen toegang krijgen?
Het is inderdaad mogelijk om van beide/al uw kinderen toegang te krijgen tot de App. Nadat u van één van uw kinderen toegang hebt gekregen tot de App, hebt u de mogelijkheid om uit te loggen en met de toegangscode die door uw andere kind(eren) wordt aangemaakt opnieuw in te loggen om de resultaten van hem/haar te bekijken. Er wordt op dit moment gewerkt aan een oplossing om deze handelswijze te vereenvoudigen.

Ik ben een (leer)bedrijf en begeleid 2 (of meer) studenten van Aventus; kan ik van beide/al deze studenten toegang krijgen?
Het is inderdaad mogelijk om van beide/al deze studenten toegang te krijgen tot de App. Nadat u van één van de studenten toegang hebt gekregen tot de App, hebt u de mogelijkheid om uit te loggen en met de toegangscode die door de andere student wordt aangemaakt opnieuw in te loggen om de resultaten van hem/haar te bekijken.

Is toegang alleen mogelijk voor ouder(s)/verzorger(s)?
Nee. Studenten hebben ook de mogelijkheid om autorisatie/toegang te geven aan hun (leer)bedrijf of aan andere personen (bijvoorbeeld opa/oma).

Zit er een beperking op het aantal toegangscodes dat mijn kind kan genereren?
Er geldt op dit moment geen beperkingen voor het aantal toegangscodes dat uw kind kan genereren via zijn/haar app.

Kan ik mijn kind ziek melden via de App?
Vanwege fraudegevoeligheid, hebben wij er voor gekozen om ziekmeldingen via de App te blokkeren wanneer uw kind <18 jaar is. Als ouder heeft u de mogelijkheid om de ziekmelding van uw kind telefonisch aan ons door te geven op
088 - 283 68 87. 

Mijn kind kan zich niet ziek melden via de App. Hoe kan dit?
Wanneer uw kind <18 jaar is, dan heeft uw kind geen autorisatie om via de App een ziekmelding door te geven. Als ouder kunt u uw kind ziek melden door telefonisch contact op te nemen op 088 - 283 68 87. In verband met fraudegevoeligheid is het doorgeven van een ziekmelding via de App helaas niet (meer) mogelijk.


Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op