Travel & hospitality / Medewerker reizen (BOL)

Sector: 
  • Economie & Handel
Niveau: 
  • Niveau 3
Opleidingsduur: 
  • 2 jaar
Crebonummer: 
  • 25354

Herken je jezelf?

Reis je graag en hou je van afwisseling? Blijf je koel bij stress en los je makkelijk problemen op? Spreek je ook nog eens verschillende wereldtalen? En vind je werken met mensen leuk? Jij bent geboren voor het toerisme! Voel je daarnaast aan wat goed verkoopt? Praat je makkelijk met vreemden? En red jij je bovendien prima in je eentje? Meld je dan meteen aan voor de opleiding Travel & hospitality / Medewerker reizen van Aventus.

Jouw vooropleiding?

Je bent welkom op de opleiding Travel & hospitality / Medewerker reizen met één van deze bewijzen:

  • Diploma VMBO: kaderberoepsgerichte, Gemengde en Theoretische Leerweg
  • Overgangsbewijs havo of vwo van leerjaar 3 naar 4
  • Diploma mbo niveau 2
  • Diploma mbo-vakopleiding voor eenzelfde beroep of beroepscategorie
  • Bij doorstroom vanuit VMBO techniek, zorg & welzijn of landbouw is wiskunde of economie of een tweede moderne vreemde taal vereist

Wat wordt je werk?

Na je opleiding Travel & hospitality / Medewerker reizen kun je heel verschillend werk doen. Wat precies? Dat hangt af van de werkplek die je kiest. Je begeleidt eventueel toeristen op hun vakantie. En bij een reisorganisatie bedenk en verkoop je bijvoorbeeld reizen. Bij een (zaken)reisbureau geef je advies over reizen en boek je de gekozen reis van je klanten.

Wat wordt je werkplek?

Met je diploma Travel & hospitality / Medewerker reizen krijg je werk bij bijvoorbeeld:

  • vakantiereisbureau
  • zakenreisbureau
  • reisorganisator (waar je bijvoorbeeld reserveringen doet of op andere afdeling werkt)
  • bedrijf met afdeling die reizen begeleidt in het buitenland

Hoe werkt je opleiding?

Tijdens je opleiding Travel & hospitality / Medewerker reizen leer je het volgende::

Aanspreekpunt te zijn voor klanten/gasten

  • hoe ontvang en informeer je klanten/gasten
  • hoe verkoop en verhuur je producten en diensten

Geldzaken en papierwerk te regelen

  • hoe hou je de voorraad bij en verzamel je informatie
  • hoe hou je de boekhouding bij en werk je betalingen af

Producten en diensten te bedenken

  • hoe trek je klanten/gasten en opdrachten aan
  • hoe maak je reclame voor producten en diensten
  • hoe bedenk je producten en diensten en hoe bereken je de prijs

Toeristische bedrijven vragen naast de vaardigheden ook om toeristische en topografische kennis. Je leert niet alleen waar een bestemming ligt en wat er te doen is, maar je leert ook advies te geven over welk type vakantieganger er terecht kan voor zijn ideale vakantie. Je leert een reis samen te stellen en deze commercieel te verkopen via diverse kanalen, zoals je eigen website, via de telefoon, de chat en mail. Uiteraard krijgen balievaardigheden veel aandacht die je kunt oefenen met docenten, maar ook met acteurs die de rol van klant/gast spelen. Regelmatig komen gastsprekers of oud studenten op school. Zij vertellen over hun bedrijf, de werkzaamheden of zij geven een workshop.

Daarnaast krijg je Nederlands, Engels, Duits, rekenen en nog een taal die je kiest: Frans of Spaans.

Afstudeerrichtingen

Na 1,5 jaar specialiseer jij je in een van de volgende richtingen:

  • Medewerker reizen
  • Manager reizen
  • Steward/stewardess

Keuzedelen

Met keuzedelen verbreed of verdiep je deze mbo-opleiding.

Wat doe je hierna?

Na je studie Travel & hospitality / Medewerker reizen heb je keus:

  • job zoeken
  • doorgroeien naar niveau 4, met de opleiding Manager reizen of Steward/stewardess

Extra kosten van deze opleiding

ANDERE KOSTEN

  • € 270, voor de hele opleiding*
  • excursies en extra studiemiddelen (niet verplicht)
  • eventueel laptop

* Voor onder meer boeken, werkkleding en materiaal (schatting).

Wil je meer informatie?

Bel naar het Service- en Informatiepunt: 0800 - 444 5555
Of vul het contactformulier in. 

Trefwoorden: 

Mijn opleidingen

favorieten