Managementassistent/Assistent officemanager (BBL)

Sector: 
  • Economie & Handel
Niveau: 
  • Niveau 3
  • Niveau 4
Opleidingsduur: 
  • 3 jaar
Crebonummer: 
  • 25151

Herken je jezelf?

Ben je goed in plannen en organiseren? Ben je communicatief vaardig? Werk je graag voor en met mensen? En zie jij jezelf graag als onderdeel van een organisatie? Meld je dan aan voor deze opleiding!

Jouw vooropleiding?

Bij de opleiding Managementassistent/Assistent officemanager ben je welkom met één van deze bewijzen: 

  • vmbo-diploma theoretische, gemengde of kaderberoepsgerichte leerweg, economische sector
  • vmbo-diploma in een andere sector
  • overgangsbewijs havo 3 naar havo 4 of van vwo 3 naar vwo 4
  • mbo-diploma van een (verwante) opleiding op niveau 3
  • Een certificaat van een erkend leerbedrijf

Wat wordt je werk?

Na je opleiding  ga je onder andere aan de slag met agendabeheer, het organiseren van vergaderingen, het schrijven van zakelijke correspondentie (ook in moderne talen) en het opstellen van rapportages. Je hebt een belangrijke coördinerende rol.

Communicatie is het sleutelwoord voor dit beroep; je staat dagelijks in contact met mensen. Jij bent de spil in de organisatie en weet precies wat er speelt. Jij bent de verbindende schakel tussen het management en de medewerkers of externe partijen.

Het takenpakket is heel breed. Tegenwoordig voer je vaak niet alleen secretaressetaken uit maar kan het ook zijn dat social media, communicatie/pr of projectondersteuning tot je takenpakket behoort. 

Wat wordt je werkplek?

Met je diploma Managementassistent/Assistent officemanager kun je bij verschillende type organisaties aan de slag. Denk bijvoorbeeld aan commerciële bedrijven (zoals verzekeringsmaatschappijen, advocatenkantoren of een bedrijf handelend in vastgoed ) of niet commerciële bedrijven zoals een gemeentehuis, ziekenhuizen of instellingen voor geestelijke gezondheidszorg.

Hoe werkt je opleiding?

In je opleiding Managementassistent/Assistent officemanager leer je onder meer:

  • Planning en Organisatie: het ondersteunen van het management bij vergaderingen, congressen, het organiseren van (buitenlandse) reizen, etc.
  • Nederlands, Engels en Duits: het ontvangen van bezoekers, telefoneren, formuleren en redigeren van brieven, notulen en andere teksten; zowel intern als extern.
  • Het onderhouden van contacten met externe relaties, de presentatie van de organisatie, maar ook het presenteren van jezelf als visitekaartje!

Daarnaast houd je je bezig met bedrijfscommunicatie, voer je financieel administratieve taken uit en lever je projectondersteuning:

  • Het ontwikkelen en beheren van voorlichtingsmateriaal en pr-materiaal
  • Je ondersteunt het management bij het leidinggeven aan een afdeling
  • Offertes beoordelen en contracten opstellen
  • Begrotingen maken
  • Administratief ondersteunen van projecten
  • Het bijhouden van urenverantwoording

Wat je leert kun je direct toepassen in je werk. Je wordt hierbij geholpen door de praktijkgerichte benadering van de opleiding en onze docenten. Deze opleiding is heel breed omdat het takenpakket heel divers kan zijn.

Aventus zorgt dat je voldoende bagage meekrijgt zodat je straks breed inzetbaar bent. 

Keuzedelen

Met keuzedelen verbreed of verdiep je deze mbo-opleiding. Bijvoorbeeld in vakken zoals Duits, medisch, internationalisering of human resource management.

Er zijn binnen Aventus ook mogelijkheden om Cambridge Engels te volgen, een internationale stage te gaan lopen of een vak te volgen wat je voorbereidt op doorstroom naar het hbo.

Wat doe je hierna?

Na je opleiding zoek je een job óf je groeit door in het hbo. Bijvoorbeeld met de opleiding International Office Management of Human Resource Management.

Wil je meer informatie?

Bel naar het Service- en Informatiepunt: 0800 - 444 5555
Of vul het contactformulier in. 

Mijn opleidingen

favorieten