Paragrafen

E-commerce specialist iets voor jou?

Letterlijk staat e-commerce voor ‘electronic commerce’ of, in het Nederlands, voor ‘elektronische bedrijfsvoering’. Als e-commerce student leiden wij jou op om bedrijven te helpen met het online verkopen van bijvoorbeeld producten. Ben jij helemaal in je nopjes als het gaat over het optimaliseren van websites voor de beste klantenreis? Check deze opleiding! 

Waarom jij de opleiding e-commerce wilt volgen: 

  • Leer alles over de online wereld;
  • De online verkoop is al groter dan de traditionele verkoop;
  • Het aantal verkoopkanalen in de klantenreis is toegenomen door e-commerce;
  • Digitalisering wordt steeds belangrijker waardoor er een grote zekerheid is op werk.

De opleiding E-commerce specialist

Deze BOL-opleiding is een driejarige niveau 4 opleiding. Je leert het online koopgedrag van mensen te analyseren via data. Deze kennis pas je toe om producten goed online onder de aandacht te brengen. SEO en SEA zijn termen die je ook veel zult gebruiken. Zoekwoordenonderzoeken zijn belangrijk om websites goed vindbaar te maken via bijvoorbeeld google. Daarnaast leer je als e-commerce specialist te denken wat de online klant nodig heeft en waar de behoefte ligt. Analytisch én mensgericht. Alles voor goede online resultaten!

In je lesrooster vind je o.a. de volgende modules/vakken:

  • Module online marketing en verkoop 
  • Module customer journey
  • Module data analyse
  • Module webcare activiteiten
  • De talen Nederlands en Engels
  • Rekenen
  • Loopbaan & burgerschap
  • keuzedelen
Toelatingseisen

Je bent welkom op de opleiding e-commerce specialist met één van deze bewijzen:

  • Diploma vmbo: kaderberoepsgerichte, gemengde en theoretische leerweg
  • Overgangsbewijs havo of vwo van leerjaar 3 naar 4
  • Diploma mbo niveau 2
  • Mavo-diploma

Voldoe je niet aan de toelatingseisen? Dan kan het zijn dat je voor bijzondere instroom in aanmerking komt.

Keuzedelen

Stel voor een deel je opleiding zelf samen! Naast de beroepsmodules en generieke vakken als bijvoorbeeld Nederlands en burgerschap, kies jij zelf een aantal vakken die je gaat volgen. Dit noemen we keuzedelen en die helpen je voor te bereiden op het werk dat jíj leuk vindt. Waar ligt je interesse? Enkele voorbeelden zijn:

  • Ondernemend gedrag
  • Inspelen op innovatie
  • Werken op de internationale arbeidsmarkt
  • Droning-toepassing
  • Duits 
  • Voorbereiding hbo 
Actueel en toekomstproof onderwijs

De wereld verandert razendsnel. Daarom verandert ons onderwijs mee. Bij ons leer je hoe je straks zelfstandig kunt functioneren op een arbeidsmarkt die steeds verandert. Klaar voor de toekomst, noemen we dat. Wij zorgen voor flexibel onderwijs, passende begeleiding en optimale afstemming met het werkveld. Jij bent eigenaar van je (leer)loopbaan: jouw ontwikkeling staat centraal. Je leert keuzes maken en de docent is jouw coach: hij of zij stelt goede vragen, geeft feedback en biedt ondersteuning of bouwt door op wat je al kunt. Samen met hem bepaal je welke ondersteuning je nodig hebt om succesvol te zijn. 

Je werkt vanaf het begin van je studie aan opdrachten uit de beroepspraktijk. Hiermee mag je oefenen en fouten maken. De vaste onderdelen van je opleiding zijn zowel gericht op je toekomstige beroep, als op generieke onderdelen zoals Nederlands en Rekenen en Loopbaan en Burgerschap. Wat je leert, ligt vast, zodat je diploma waardevol is voor de arbeidsmarkt.

Je krijgt bij ons afwisselend onderwijs. Denk aan instructielessen, kennisclips, werken aan projecten en samenwerken in een groep. Je leert zelfstandig – uiteraard wel onder begeleiding - en stemt af welke hulp je nodig hebt.  Sommige opdrachten bundel je in jouw portfolio, waarin je ook je eigen keuzes en resultaten vastlegt. Klinkt goed, toch?

Stage lopen

Na je opleiding

Met het diploma e-commerce specialist kun je direct aan het werk op bijvoorbeeld een communicatie- of sales-afdeling bij een MKB-bedrijf. 

Je kunt ook doorstromen naar het hbo, bijvoorbeeld: Commerciële economie of naar een associate degree (niveau 5), bijvoorbeeld: ondernemerschap en retailmanagement.

Heb je nog vragen?

Onze klantenservice zit voor je klaar! Stel je vraag via dm op Instagram of Facebook of stuur een whatsapp-berichtje naar 06 11 95 54 63
Check onze contactpagina voor openingstijden en meer info.