Dorien Broenink 1e prijs origineelste animatie

Woensdag 14 november stapte Dorien Broenink, 1e jaars studente Mode- en Maatkleding van Aventus te Zutphen het kantoor van Sheltersuit in Enschede binnen. Ze heeft de eerste prijs gewonnen met een ontwerp voor de social media actie van Sheltersuit om aandacht te vragen voor de vaak erbarmelijke omstandigheden van vluchtelingen en daklozen aan de grenzen van Europa #ikgeefjewarmte.

Ze mag een middag meelopen met Bas Timmer, de oprichter van Sheltersuit. Hij is modeontwerper voor het goede doel en wil met zijn sociale onderneming zoveel mogelijk daklozen, vluchtelingen en kinderen helpen met een warme jas of slaapzak, waarmee zij warm de winter doorkomen. ‘Ik mocht een nieuwe tas ontwerpen voor mezelf uit de collectie van Sheltersuit. Echt geweldig!’ aldus een enthousiaste Dorien.

Dorien Broenink maakt origineelste animatie voor Sheltersuit

Mode-studenten uit heel Nederland kwamen in actie voor vluchtelingen

De studenten van de mode-opleidingen van Aventus deden mee met de landelijke actie voor alle mbo-scholen om zoveel mogelijk rugzakken te maken voor Sheltersuit. In twee dagen tijd, afgelopen oktober, maakten de studenten in Zutphen 80 rugzakken. In totaal zijn er door alle deelnemende mbo-studenten uit heel Nederland 3000 rugzakken gemaakt. De studenten werkten hiervoor samen, net als in een echte textielfabriek en bundelden hun krachten om de rugzakken te produceren. Dorien ontwierp daarnaast een poppetje voor de kinderen. Samen met haar klasgenoten heeft ze deze ook in grote aantallen gemaakt. ‘Ik wil de wereld beter maken en daarom vond ik het supermotiverend om aan deze actie mee te mogen doen. We hebben heel veel geleerd over ons vak en dragen ook nog ons steentje bij om het lot van daklozen en vluchtelingen te verbeteren,’ legt Dorien uit.

Onderstaand de animatie voor Sheltersuit gemaakt door Dorien Broenink.

Dorien wint de Sheltersuit SocialMedia Winactie

Naast het produceren van rugzakken werd er ook een prijs uitgeloot onder alle deelnemende studenten om een zo origineel mogelijk social bericht te maken voor Sheltersuit. Het moest een persoonlijke hartverwarmende boodschap zijn voor alle vluchtelingen die op de vlucht zijn, geen dak boven hun hoofd hebben en de winter tegemoet gaan in de Europese achtertuin #ikgeefjewarmte. Dorien heeft een supergave animatie gemaakt om de campagne van Sheltersuit te ondersteunen. Meer informatie over Sheltersuit is te vinden op www.sheltersuit.com

Onderstaand de animatie voor Sheltersuit gemaakt door Dorien Broenink.