Overslaan en naar de inhoud gaan

Aventus Studenten App

Op deze pagina vind je informatie met betrekking tot (het gebruik van) onze Aventus Studenten App. De App biedt jou – als student – de mogelijkheid om makkelijk en snel informatie te raadplegen. Naast het laatste nieuws, toon de App ook jouw persoonlijke cijfer- en roosterinformatie.

Onderstaand vind je een overzicht met veel gestelde vragen.

Veelgestelde vragen:

  • Ik kan niet inloggen in de Aventus Studenten App 
    Om in te loggen in de Aventus Studenten App moet je met jouw studentnummer en persoonlijke wachtwoord inloggen. Ben je je wachtwoord vergeten? In dat geval kun je je wachtwoord laten resetten. Dit kan op drie manieren:
    1. Telefonisch (bel hiervoor met onze Servicedesk op: 088 – 283 61 11)
    2. Via de servicebalie (in Apeldoorn)
    3. Online, via de ‘wachtwoord vergeten’-optie op wachtwoord.aventus.
     
  • Ik ben ingelogd, maar ik krijg mijn cijfers niet te zien 
    Cijfers zijn op dit moment nog niet zichtbaar in de App. We verwachten deze feature binnenkort toe te kunnen voegen aan de App.
     
  • Ik ben ingelogd, maar ik krijg geen rooster te zien 
    Het kan zijn dat de App nog even moet verversen. Open de App helemaal opnieuw. Lukt dit niet? Kijk of het internet aan staat en werkt.

    Geeft de App aan dat je geen inschrijvingen hebt? 
    Voeg deze dan toe via de functie ‘Beheer Inschrijvingen’ in het Instellingen-menu van de App. 
    Lukt dit ook niet? Stuur dan een e-mail naar de Servicedesk (servicedesk@aventus.nl).
     
  • Mijn resultaten worden niet weergegeven in de App 
    Stuur hiervoor een e-mail met de naar de Servicedesk (servicedesk@aventus.nl). Vergeet hierbij niet je studentnummer te vermelden.
     
  • De resultaten in de App komen niet overeen met mijn resultaten in Trajectplanner
    Stuur hiervoor een e-mail met de naar de Servicedesk (servicedesk@aventus.nl). Vergeet hierbij niet je studentnummer te vermelden.
     
  • Het rooster dat in de App staat, klopt niet 
    Mogelijk sta je niet met de juiste ‘klascode’ ingeschreven in de App. Je kunt dit controleren door in de App de optie ‘Rooster’ te openen en vervolgens op het ‘Instellingen-icoontje’ rechts bovenin het scherm te tikken. In het scherm dat zich opent, kun je je inschrijvingen regelen. Lukt dit niet, of blijkt dat je wél met de juiste ‘klascode’ staat ingeschreven, stuur dan een e-mail naar de Servicedesk (servicedesk@aventus.nl).
     
  • Wanneer worden de resultaten en/of mijn rooster ververst in de App? 
    De resultaten en het rooster worden automatisch ververst als je de App opent, met een tussenpoos van 20 minuten. Informatie kan ook handmatig ververst worden. Ga hiervoor naar je ‘Dashboard’ en tik op de gebogen pijl in het scherm.
     
  • Ik krijg een foutmelding als ik de App open 
    Sluit de App helemaal af en probeer de App opnieuw te openen. Controleer daarnaast of de internetverbinding het doet. Lukt dit niet? Stuur dan een e-mail naar de Servicedesk (servicedesk@aventus.nl).
     
  • Wanneer komt er een update van de Aventus Studenten App? 
    De App wordt regelmatig geüpdatet. Dit gebeurt echter niet op een vast tijdstip.
     
  • Waar kan ik terecht met tips of opmerkingen voor verbetering van de App? 
    Tips of adviezen voor het verbeteren van de App zijn natuurlijk altijd welkom! Ideeën kunnen per mail naar ons worden toegestuurd op servicedesk@aventus.nl.
     
  • Waarom kan ik de App niet downloaden, terwijl een aantal medestudenten de App al wel heeft? 
    De App is in eerste instantie beschikbaar gesteld aan maximaal 500 gebruikers. De komende maanden zullen we bekijken hoe het gebruik van de App ervaren wordt, waarna besloten zal worden of de App voor elke student van Aventus wordt opengesteld.
     

Staat je vraag hier niet tussen? 
Neem dan contact op met de Servicedesk. Dit kan op drie manieren:

  • Telefonisch (088 - 283 61 11)
  • Via e-mail (servicedesk@aventus.nl)
  • Of loop langs bij onze servicebalie (Apeldoorn)